Sunday, April 13, 2008

Manusia itu @ Sahabat itu?

Nama saja manusia,
Tetapi hati macam batu,
Ego melangkau bukit
Perasaan yang mudah perasan,

Itu aku gambarkan manusia itu,
Dulu konon kata dia sayang semua orang,
Semua orang dia hormat!
Kini, apa namanya sayang!!

Kalau perkara kecil pun dia tak hormat!

Manusia itu memang berguru kepalang ajar!
Memang, dia sangat kurang ajar,
Diberikan susu, dia balas tuba!
Manusia itu hanya fikir,
Dia saja yang paling layak dipuji dan diangkat!

Aku tak kisah kalau dia bagus,
Tapi dia baru nak bertatih, tapi dan rasa dirinya sudah boleh berjalan..
Akus sedar kalau kadang-kadang aku punyai kesilapan,
Aku juga datang hendak membaik pulih keadaan..

Tapi ego dia sekeras batu,
Baik! Jika itu egomu..
Aku juga ada ego aku!
Ego aku malah lebih keras dari besi..
Lebih kuat dari batu!

Manusia itu memang berlagak!
Sombong dan penuh tipu daya.
Dulu aku senang dengan dia,

Tapi kini dia sangat berlagak!
Langsung tiada perasaan hormat,
“jangan fikir kau bagus sangat!”
Itu yang aku nak cakap pada dia.

Aku benci manusia itu,
Dulu dia ada...
Kini pada aku dia sudah tiada…
Aku tak kisah pun..
Kerana bagi aku, hati tercalar dibuatnya..
Tak mungkin aku maafkan..

Kawan-kawan,
Jika terjumpa manusia itu,

Berhati-hatilah..
Mungkin hari ini dia manis..
Esok lusa, kalian tahulah..

Manusia itu nampak susuknya..

Manusia itu..
Tumpul dan menyakitkan

Kredit utk Raja Azrul

No comments:

 
AZ-ZAIN SHAH ALAM