Saturday, March 29, 2008

Sahabat


Apa mksd sahabat?
Apa ciri2 sahabat?

Jika ego melampaui kejujuran,
umpat dan kutuk kadang2 manis di bibir,
syak dan curiga menggoncangkan kepercayaan,
semuanya kau lakukan dibelakangku,

Takpa aku tak tahu,
Tp ya Rabb Maha Mengetahui...

Apa erti digelar sahabat?
Siapakah yg bernama sahabat?
Adakah sahabat itu kawan?
Adakah sahabat itu teman?
Adakah sahabat itu rakan?
Apa tafsiran sebenar2 untuk sahabat?

Owh Sahabat....
Mulanya ketawa dan air mata bersama,
Keserasian lambang kemesraan kita,
Bantu membantu adalah perkara biasa,
menjadi penyubur utk terus bersemangat waja,
menjadi cahaya ketika gelap gelita,
memberi dan menerima apa jua kata2.

Apa2 pun ku syukur kerna sudah mengenalimu,
Sudah ku tahu perangaimu begitu,
Aku hanya insan biasa,
Memang kau juga insan biasa,

Tidak mengapa wahai sahabat,
Luka di hati tak mudah utk diubat,
Cukuplah setakat ini kita bergelar sahabat,
Terima kasih wahai sahabat...
ahib0205 Share Everything

11 comments:

Soleh said...

Salam,

Kaulah sahabatku ahib..hehe-smile-

ahib0205 said...

soleh, ye ke leh? hehe...? apa2 pun thanks a lot.. aku hanya insan biasa

KatalogBisnes said...

sdr ahib0205...
macam mana untuk saya hubungi sdr Amzani Mokhtar dari www.empayaronline.com
banyak kali saya emel padanya, tapi tak berbalas....
ini dah masuk hari ke 5 saya nantikan pakej dari jualannya......
tq....

ana_muslim said...

ahib...
ada pape ke ngn sajak ni??
macam dikhianati Oleh shbt yg dikasihi jer...

pepun, bykkn bersabar yea...
(klu betulla)
sentiasa betulkan niat stp kali mbina hbgn dgn insan yg lain...
xkisahla cinta ker, sahabat ker...
pastikan ukhwah itu terjalin hanya keranaNYA...

smg sntisa dalam rahmatNya

ahib0205 said...

KatalogBisnes, so dh dtp contact bro amzani ke? maaf lmbt respon

ahib0205 said...

ana_muslim, sajak ni saja je ngada tulis. bukan apa, tujuannya ada jgak utk pesan kpd semua kengkawan agar berhati2 dlm menjalinkan hubungan persahabatan =)

syamsulariff.com said...

salam, pandai buat sajak nie..buat la lagi :D

ahib0205 said...

syamsulariff.com, heheh main buat je. tp yg penting nk smpaikan input je. tak tau la sajak ke apa.

KAU TEMAN KAU SAHABAT
KAU SAHABAT KAU TEMAN

CUKUP SEKADAR KITA BERKAWAN
AGAR KITA BERKEKALAN

Group8 Corp. said...

steady laaa nis....ekekekek....

ahib0205 said...

Group8 Corp, Thanks ya :)

ahib0205 said...

ececeh... kamal rupanya. hehehe

 
AZ-ZAIN SHAH ALAM